USA-post.reismee.nl

Van Carmel naar Oceano en een dag in Oceano en Pismo Beach

Vandaag even twee dagen, want gisteren geen internet

Laughing

De 14e zijn we vertrokken van de camping in Carmel naar de 17 mile drive, een prachtige route langs mooie punten, dus veel stoppen en foto's maken. Gelukkig veel plekken waar we de camper even konden parkeren.

Daarna via Highway 1 gereden naar Oceano. Een werkelijk geweldige route door de bergen, van hoog naar laag, het ene uitzicht nog mooier dan het andere. Helaas was het jammer dat dit onze eerste regenachtige dag was waardoor hoog in de bergen de wolken bleven hangen en we af en toe snel weer naar binnen moesten om te schuilen. Maar we hebben evengoed genoten.

Ook nog een enorme kolonie van 15.000 zee-olifanten gezien, wat een enorme beesten. Lagen lekker op het strand te stinken en zich vol zand te gooien, was superleuk om te zien.

Leve trouwens de navigatie die ons zo perfect naar alle plekjes brengt die wij willen zien. Als we wat missen dan wijst hij ons heel erg aardig de juiste weg, heerlijk hoor.

We wennen al aardig aan de camper, het is een enorm gevaarte, maar als je rijdt dan rijdt je. Gisteren aangekomen in Oceano. Mochten wij denken dat wij dus een enorm gevaarte hebben, neuh.... Hier staan echte supergrote campers, metwel 4 slides en de grootte van een touringcar!

We staan prachtig en kijken uit over de duinen. Vandaag uitgezocht of we door die duinen (500 meter breed en superhoog, je verwacht elk moment een kameel te zien) heen konden naar het strand en dan lopen naar Pismo Beach. Ons werd verteld dat dat mocht maar de meeste mensen gingen even kijken naar de duinen en dan toch met de camper naar Pismo Beach, want wel een heel erg lang en lopen volgens de Amerikanen.

Veel hondjes gezien op het strand en natuurlijk moesten we (uh ik dus) die allemaal even een aai over hun bolletje geven.

Maar ja, wij zijn stoer hé! Dus 500 meter door de duinen (goed voor de kuit- en bilspieren) en toen 2 uur over het strand gelopen. Prachtige vogeltjes gezien die constant in de branding heen en weer renden om lekkers te vinden, heb een foto genomen waarop ze als een zwerm wegvliegen. In Pismo Beach lekker gelunched, de 400 meter lange pier bekeken (en helemaal afgelopen natuurlijk) en toen weer 2 uur terug en de tocht door de duinen weer genomen. De wind wakkerde steeds meer aan en toen we terug kwamen zat werkelijk overal zand (tot in je oren).

Je begrijpt, wij zijn nu bekaf, lekker gedouched en hebben een lekker drankje ingeschonken om te vieren dat we dit mooi weer gedaan hebben.

Morgen door naar Malibu!

Dikke zoen, Myriam

Jolanda

Ben trots op jullie sportieve prestatie! Joen en Mimmie powerrrrrrrr!!

Ingrid

Och wat klinkt alles geweldig! Wat een hoop moois hè .
Maud heeft jullie gisteren geïnstalleerd en we volgen nu alles????. Dikke kus genieters????