USA-post.reismee.nl

Mammoth Lake naar Yosemite

Gisterenavond hebben we lekker een vuurkorf aangestoken en genoten van de koelte van de avond, heerlijk. Nog lekker gekletst met wat buur-Amerikanen, het zijn leuke mensen.

Vannacht als een blok geslapen, heerlijke temperatuur. Vanmorgen wakker geworden en lekker koppie thee buiten gedaan. Er liepen veel eekhoorntjes rond, zo schattig. Ook was een hele dikke Amerikaan zijn (zielig voor het beestje) veel te dikke hondje ontsnapt. Hij erachter aan en dat hondje dacht toedeledoki, haha!

Jeroen heeft sinds vandaag twee flinke sneeën in zijn gezicht, hoe zou dat komen:

a: gevochten met een beer

b: gebeten door een eekhoorn

c: geprobeerd zich te scheren

Wie het weet mag het zeggen

Wink

Om een uur of tien vertrokken met de camper richting Yosemite. De Tiogapass (de pas om over de Sierra Nevada te komen) was open gelukkig. Anders hadden we uren om moeten rijden. De bergtoppen lagen nog vol sneeuw, er waren meren en hele hoge dennenbomen, geweldig. De top lag op bijna 10.000 foot, zo'n 3.500 meter hoog. Genog plek om te stoppen en mooie foto's te maken. Toch weer zo'n 4 uur gereden vandaag.

We staan op een camping in de bossen en aan de Mercy River. Naast ons is een lodge waar een zwembad, restraurant e.d. is, super hoor. We mogen overal gebruik van maken. Temperatuur overdag rond de 30 graden, in de avond rond de 20, dat is echt heerlijk te doen.

We blijven hier 3 nachten. Morgen gaan we een hele dag met een gids naar Yosemite, we zijn weer benieuwd. Het is hier super, maar webeginnen de hondjes toch wel heel erg te missen. Nog 5 nachtjes en dan zien we ze weer gelukkig. Zal zo eens kijken of foto's plaatsen hier lukt.

Morgen weer een nieuw bericht, dikke zoen,

Myriam

mam

ik kan goed begrijpen dat jullie de hondjes weer heel erg graag willen zien en mij en Jolanda toch ook ??????????

myriam

Ja maar natuurlijk mam