USA-post.reismee.nl

Van Oceano naar Malibu

Vanmorgen vroeg opgestaan en richting Malibu gereden, nog steeds erg druk op alle wegen, we zitten hier in een druk bevolkt gebied. Als we LA voorbij zijn moet het rustiger gaan worden.

Onderweg geweldige uitzichten, het landschap wordt mooier en mooier, de rit is al echt genieten!

Ongeveer halverwege wilden we een stop maken in Santa Barbara. Prachtige stad met een mooi centrum had ik op internet gelezen. Maar ja, dan ben je met zo’n knoert van een camper en waar laat je die. Dacht dat alles big big was in Amerika, dus plek zat voor zo’n camper……neuh dus niet, in ieder geval niet aan de drukke kust. Dus een aardige dame gevraagd waar we eventueel konden parkeren, navigatie aangezet en richting de haven gereden. Na nog wat rondjes rijden uiteindelijk op een parkeerplaats ruimte gevonden voor “long sized vehicles”, vlakbij het centrum. En ja hoor, wij konden Santa Barbara in. Prachtige plaats!

De bomen in de straten stonden vol in bloei met blauw-paarse bloemen, prachtig mooi, zal een foto plaatsen. Gezellige boulevard met palmbomen, centrum met prachtige gebouwen, bloemen en terrasjes. We hebben hier een paar uur rondgelopen, lekker gelunched en toen zijn we doorgereden naar Malibu Beach. Weer een prachtige omgeving. We hebben een kampeerplek met uitzicht op zee, helemaal geweldig. We zijn hier lekker op de camping gebleven en hebben vanaf onze plek naar kolibries (niet vast te leggen op de foto want ze zijn veel te snel), spuitende walvissen (op gepaste afstand) en pelikanen gekeken. Weer totaal niet verkeerd dus.

Het weer wordt steeds beter, vandaag voor het eerst een shirt zonder mouwen aan en vergeten te smeren, dus ietwat verbrand, maar dat mag de pret niet drukken.

Morgen een extra lange rit (450 km) naar Needles, aan de Colorado-rivier, daar blijven we dan 2 nachten. Vroeg op, dwars door Los Angeles met de camper en dan via Highway 40E door naar Needles.

Dus straks op tijd slapen met het geluid van de branding in onze oren, mmmmmmm.

Dikke zoen, Myriam

Anne-Fieke

Klinkt weer heerlijk Myriam. Leuk dat jullie in Santa Barbara zijn geweest. Richard's broer heeft daar schoonfamilie wonen. Ga snel foto's kijken :-)

Veel liefs!
Fiek

Piet

Wat een mooie vakantie nog veel van deze dagen

mama

Wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben. Ik geniet mee!
Probleempje, ik heb de Margriet uit. Kom je 'm halen?
Ha ha!
Dikke knuffel mam

Myriam

Kom hem echt wel halen, alleen duurt het een paar weekjes, hihi