USA-post.reismee.nl

Van Zion Canyon naar Las Vegas

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, we hadden alle tijd om naar Las Vegas te rijden. Het is daar weer een uur vroeger dan in Zion en we konden er pas om één uur terecht.

De rit was weer geweldig, het rijden op de wegen hier is een feestje op zich. Toen we de drukte hadden verlaten kwamen we in woestijngebed terecht. Op een of andere manier hadden we verwacht dat het hier vlak zou zijn, maar er waren juist veel kale bergen. De temperatuur liep lekker op en na een uur of drie zagen we ineens Las Vegas opduiken, wat een gigantische stad! Hier wonen alleen al 2 miljoen mensen en dan heb ik de toeristen nog niet meegerekend.

De camping ligt redelijk rustig aan de rand en is weer heel anders dan we gewend zijn. Een portier bij de ingang die je aanwijst waar je je RV met het grootste gemak kan parkeren voordat je je aanmeldt bij de balie, heerlijk in de airco en de uitstraling van een hotel. We kunnen hier ontbijten en lunchen, er is een heerlijk zwembad met een deel alleen voor volwassenen tussen de palmbomen met een heerlijk muziekje, chic de friemel dus!

’s Middags lekker aan het zwembad doorgebracht (het is hier een dikke 35 graden) en toen een taxi naar de strip genomen waar alle casino’s liggen. Wat een spektakel! Disneyland voor volwassenen. Zelfs voor Amerikanen is dit “over the top”. Wat een glitter en glamour en wat een kitsch en wat een mensen en verkeer, niet normaal!

We hebben de fonteinen van de Bellagio gezien en de vulkaanuitbarsting bij de Le Mirage, de kitsch bij Ceasars Palace, we zijn in de Venetian geweest waar je binnen denkt dat je buiten bent, er varen gondels in een kanaal. Binnen zit je in de airco, buiten loop je tegen een muur van hitte aan. Soms wisten we niet of we nu binnen of buiten waren. Een hele ervaring dus. Heel leuk om te zien maar dat gokken dat is niet aan ons besteed. Het is heerlijk om naar alle soorten mensen te kijken die langslopen, van super chique tot super casual. Veel vrouwen met hakken zo hoog dat ik er geen tien meter op zou kunnen lopen, maar de meeste op comfortabele schoenen en slippers.

Vandaag lekker rustig bij het zwembad liggen en dan de strip nog een keer bij daglicht zien en daarna lekker weer de natuur ins, dat is toch meer aan ons besteed. Maar we zijn weer een mooie ervaring rijker.

Dikke zoen, Myriam

Lígia Berkhout

Het is altijd fijn om mee te ervaren Myr en Jeroen! Mirella vond ook fantastisch en alles super cool....'savond alle winkels open en super veel lichten, erg VET (haar woorden, haha!!!). Dikke kus van ons.

Jolanda

Jee, een hele andere wereld hè! Lijkt mij geweldig om mee te maken maar kan me ook voorstellen dat jullie de voorkeur voor de natuur hebben. Is ook meer mijn ding.
Fijn dat jullie deze reis ook warm weer hebben. Even bij zo'n zwembad is niet verkeerd.
Mam en ik genieten nog steeds van jullie verhalen en van al die mooie foto's!
Liefs van zussie!

Annette

Zo jullie hebben telkens een cultuur shock en een temperatuur shock haha.
Geen gokje gewaagt?

Geniet nog even.

mam

Myriam, wat kun je goed uileggen wat jeallemaal

myria , wat kun je goed uitleggen wat je allemaal ziet en beleefd dikke knuffel