USA-post.reismee.nl

van Page naar Bryce Canyon

Vannacht heeft het geplenst en vanmorgen was het dik bewolkt en 15 graden, brrrrr. De tour door Antelope Canyon stond gepland en we waren bang dat we geen mooie foto's zouden kunnen nemen. Maar de gids gaf ons aan dat het niets uitmaakte wat het weer was, de foto's zouden super worden.

En gelijk had ze, wat was dit prachtig. En druk, er stonden heel veel jeeps voor de canyon toen we aankwamen en het was dringen geblazen. Wel heel goed geregeld en de gids gaf ons goed aan waar je de mooiste plaatjes kon schieten, Heb 300 (!) foto's en een eerste selectie gemaakt en zal proberen zo wat te plaatsen. Hoop dat het internet hier in Bryce snel genoeg is,

Fiek, wat een prachtige Canyon, nu we het in het echt hebben gezien snappen we waarom jullie het zooooo mooi vonden. Prachtig dat we dit nu ook hebben gezien.

Na deze prachtige tour begon het weer te regenen en zijn we richting Bryce Canyon gereden. Het weer werd steeds slechter en we zijn hier in de stromende regen gearriveerd en moesten de camper ook nog tussen de bomen achteruit inparkeren. En dat is gelukt!!

Vandaag wordt het hier niets meer, maar morgenochtend gaan we een trail lopen. Want we zijn hier nu en al moet het in de regen, wij willen Bryce Canyon zien, De camper kunnen we stallen op een parkeerplaats endan een shuttle het park in nemen, we zijn weer heel benieuwd.

Het weer wordt volgens de dame achter de receptie vanaf maandag beter, da's mooi. Vannacht trouwens nachtvorst, dus lekker dicht tegen elkaar aan liggen en extra dekbed er weer op

Wink

Ondanks de regen is het hier geweldig, die rode grond gaan we straks enorm missen, ongelooflijk mooi. Wat kan een mens in een paar weken een enorme hoop indrukken meemaken. Het is echt overweldigend allemaal en we mogen lekker nog 10 dagen!

van de Grand Canyon naar Page

Vanochtend met pijn in het hart vertrokken van de Grand Canyon, we hadden hier best langer willen blijven om nog wat mooie tochten te maken. Maar onderweg naar Page hebben we een tour door Monument Valley gemaakt, en wow wat is het daar mooi. De grond is overal zalmroze en wat een blauwe luchten!!

Nou ja, tot we op de camping waren....er is een thunder storm voorspeld, haha, het zit ons niet mee. Hopelijk vannacht veel regen en morgen gaan we Antelope Canyon bezichtigen. Duim even voor ons dat het dan droog is, want we willen dit zooooo graag zien.

Fiek, jij vond de campsite zozo, maar dit is de mooiste campsite die wij tot nu toe hebben gehad. Het is hier heel anders dan in Europa op de camping, een douche is daar heel normaal, maar omdat hier van die joekels van campers staan gaan ze er vaak vanuit dqat je daar een douche in neemt (wat wij nu dus ook regelmatig doen). Nu zitten weop een camping met douches. Ook een wasserette, yeah! Dus alle vieze zooi, inclusief beddengoed ligt nu in de wasmachine. Vanavond weer een fris bedje, kijk daar word ik vrolijk van. En een "indoor pool", een lekker binnenzwembad en daar gaan we straks lekker een plons nemen.

Heb weer mooie foto's onderweg gemaakt en de internetverbinding is hier super, dus ook foto's van de afgelopen dagen geplaatst, zijn jullie weer helemaal bij.

Wij genieten nog steeds met volle teugen. Het weer blijft tussen de 15 en 20 graden hangen met veel bewolking. Tja, je kunt alles regelen behalve moeder natuur, dus wij schikken ons erin. Decamper heeft verwarming én airco, dus wij kunnen alle kanten heen.

Ga snel wat foto's van vandaag plaatsen. Heb echt het idee dat we al weeeeeken weg zijn en dat we de hondjes al maaaaaanden niet hebben gezien. Oh wat ga ik die knuffelen als we weer thuis zijn :-) Als die twee erbij waren dan was het 200% perfect.

Grand Canyon

Vanmorgen om 6.30 op, jawel het is vakantie!!!! De reden was bijzonder, we gingen met een helikopter over de Grand Canyon vliegen. Wat een ervaring!! Dat vergeten we nooit meer. Nog een prachtige foto aangeschaft waar we voor de helikopter staan, helemaal top!

We waren er met de camper naartoe gereden, dus na deze geweldige ervaring weer terug naar de camping en een lekker ontbijtje gemaakt en even een paar uur gerelaxed, hadden we even nodig.

Het was hier vannacht trouwens best koud, dus vanavond een extra deken erbij, die hebben we gelukkig. Vanmiddag zijn we een hike gaan lopen, 260 meter afdalen, de Grand Canyon in, spectaculair!

We wilden nog verder zakken maar werden overvallen door een thunderstorm (giga onweersbui dus). Was best eng en spannend. Ineens begon het toch te waaien, dus wij tegen de bergwand aan gaan staan. Daarna een enorme regenbui, maar als echte Hollander hebben wij natuurlijk altijd een paraplu mee, die ik zoals gewoonlijk moeilijk op kon houden, wat een wind. Toen de terugtocht ondernomen. Het zand vloog ons om de oren! De aangeschafte stokken hebben ons goed geholpen. Menig jong ding was meer buiten adem dan wij, haha!

Al met al vandaag heel veel prachtige foto’s genomen, het gaat nog heel moeilijk worden om daar een keuze uit te maken, maar dat zien we later wel.

Nog een dag hier zou geen straf zijn, we zouden graag nog eens de Canyon in willen lopen.

Maar morgen gaan we richting Page dus ook heel veel zin in!

Groetjes, Myriam

P.s. plaatsen van foto’s lukt hier niet, dus hebben jullie nog tegoed. Ze zijn mooi hoor!!

Van Sedona naar de Grand Canyon

Vandaag een heel geweldige dag gehad. Vanmorgen werden we opgehaald voor een off-road jeep-tour in de “red mountains of Sedona”. De bodem en bergen zijn prachtig rood gekleurd. We hadden gisteren in het stadje al wat gezien, maar dit overtrof alle verwachtingen….wat was dit mooi!! Heb Jeroen echt even moeten vragen om me te knijpen….au….ja hoor, we zijn er echt, haha!

Superveel mooie foto’s gemaakt, ik zal er een paar plaatsen. De camper stond nog op de camping en rond 12 uur zijn we vertrokken richting Grand Canyon. Je verwacht dan toch bergen te zien, maar het is natuurlijk een kloof en geen berg. We hadden werkelijk geen idee wat we moesten verwachten. De wegen en het landschap werden steeds vlakker. Op een gegeven moment moesten we zelfs het Nationale Park in want onze camping ligt dus direct aan de South Rim, dus tegen de Grand Canyon aan. Een camping tussen de bomen met superplekken, je rijdt er zo in en uit, het wordt steeds makkelijker J.

Na wat gegeten te hebben zijn we naar het visitor center gelopen, 10 minuutjes verderop. Daar twee prachtige rangerhoeden gekocht om ons tegen de zon te beschermen en daarna doorgelopen naar de kloof. Wat een uitzicht!!! Spectaculair en zo enorm groot, het is gewoon niet goed vast te leggen op een foto, wat is moeder natuur toch mooi.

Morgen nog een hele dag Grand Canyon voor de boeg, we hebben er zin in.

Dit was wel een heel geweldige dag, we bouwen het goed op want het wordt steeds mooier. Wij genieten met volle teugen.

Dikke zoenen van ons

P.s. foto's plaatsen lukt hier niet helaa, te traag internet. Die houden jullie nog tegoed.

Van Needles naar Sedona

Gisteren was een rustdag en die hebben we ook nodig gehadom alle indrukken van vandaag vast te leggen, ongelooflijk!

Om 8.00 vertrokken uit Needles waar het al zeker 30+ was op dat moment. We moesten nodig weer proviand inslaan en ik had op internet uitgezocht dat we datin Kingman (waar we langs zouden rijden) konden doen. Heerlijke supermarkt met gewone porties en ook kleine hoeveelheden, dus we kunnen er weer een week tegen, de koelkast in de camper is "huge"!

Daarna zo'n 60 mile over Route 66 gereden, geweldig! Wat een uitzichten, het landschap veranderde elke minuut. Woestijnlandschap met van die over de weg waaiende graspollen. Niet goed vast te leggen op foto/film, dus we hebben het in onze hersenpan opgeslagen, prachtig. Toen door naar Flagstaff en ineens veranderde de omgeving. Van woestijn naar groene dennenbomen en hoge bergen met sneeuwtoppen. En toen we eenmaal de afslag naar Sedona namen dachten we, och nog 23 mile, halfuurtje.

Nou nee dus. Dit had niemand ons kunnen voorspellen, een weg met giga veel haarspeldbochten waar we maar 15-20 mile konden (en mochten) rijden en een uitzichten, wow! Bij elke bocht was het oeh en ah. Jeroen reed dus ik kon het goed zien, hij moest zijn handjes aan het stuur houden. Morgen dezelfde route terug en dan rijd ik en kan hij alles goed zien.

Eerst bergen met groen en ineens zag de je rode rotsen waar Sedona zo beroemd om is, helemaal geweldig. De camping is supermooi, we staan lekker onder de bomen. Er is een riviertje bij "de Oak Creek", die hebben we vanmiddag nog bekeken en vanavond zijn we naar Sedona zelf geweest, heerlijk toeristisch. Winkeltje, terrasje enzo met uitzicht op de rode bergen. Ik zal zo wat foto's plaatsen, het internet doet het hier goed. Net lekker zalm gegeten in een restaurant met uitzicht op de bergen en direct lekker slapen. We liggen meestal rond 10 uur in bed en slapen dan zo'n 9 uur in één ruk door. Die hersenen van ons moeten heel wat verwerken.

Benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen,

Van Malibu naar Needles plus rustdag

Gisterenzijn we rond 8.00 vertrokken uit Malibu voor de op een na langste trip van deze vakantie, 450 km dwars door Los Angeles en dan naar Needles.

Los Angeles was erg druk, zelfs voor een zondag, we waren al blij dat we hier niet op een werkdag reden. De wegen waren enorm slecht, veel hobbels en gaten en dat op een snelweg. Ons navigatiesysteem heeft ons hier mooi doorheen gebracht.

Eenmaal uit de bewoonde wereld een enorme snelweg en uitzichten, niet normaal, zo prachtig. We zitten ineens in een woestijnlandschap. Nog getankt bij een tankstation die door Indianen werd gerund, ja we zaten dan ook in de Mojave Desert. Geen bebouwing te vinden, prachtig. Foto's gemaakt vanuit de camper, want langs de snelweg mag je niet stoppen.

Eenmaal in Needles op zoek naar een supermarkt. Na een tijdje rondrijden en de weg vraen hebben we een mini-store gevonden. Konden we in ieder geval water en dergelijke kopen.

We staan op een prachtige plek aan de Colorado rivier met een eigen privé strand. Het is ineens 30+ en we moeten wennen aan de warmte, dat hadden we nog niet gehad. Dus goed insmeren en in de schaduw blijven is wel verstandig voor onze bleekscheethuidjes. Gisterenavond genoten van een prachtige sterrenhemel. We staan hier echt in niemandsland.

Foto's plaatsen gaat momenteel lastig door de supertrage internetverbinding. Zodra het weer mogelijk is zal ik meer plaatsen. Ook de whatsapp lukt momenteel niet en bellen ook niet, dat jullie dat even weten.

Vandaag een rustdag, wasje doen, boekje lezen en lekker relaxen. Jeroen heeft net een duik in de Colorado rivier genomen en zit er weer lekker fris bij

Laughing

Van Oceano naar Malibu

Vanmorgen vroeg opgestaan en richting Malibu gereden, nog steeds erg druk op alle wegen, we zitten hier in een druk bevolkt gebied. Als we LA voorbij zijn moet het rustiger gaan worden.

Onderweg geweldige uitzichten, het landschap wordt mooier en mooier, de rit is al echt genieten!

Ongeveer halverwege wilden we een stop maken in Santa Barbara. Prachtige stad met een mooi centrum had ik op internet gelezen. Maar ja, dan ben je met zo’n knoert van een camper en waar laat je die. Dacht dat alles big big was in Amerika, dus plek zat voor zo’n camper……neuh dus niet, in ieder geval niet aan de drukke kust. Dus een aardige dame gevraagd waar we eventueel konden parkeren, navigatie aangezet en richting de haven gereden. Na nog wat rondjes rijden uiteindelijk op een parkeerplaats ruimte gevonden voor “long sized vehicles”, vlakbij het centrum. En ja hoor, wij konden Santa Barbara in. Prachtige plaats!

De bomen in de straten stonden vol in bloei met blauw-paarse bloemen, prachtig mooi, zal een foto plaatsen. Gezellige boulevard met palmbomen, centrum met prachtige gebouwen, bloemen en terrasjes. We hebben hier een paar uur rondgelopen, lekker gelunched en toen zijn we doorgereden naar Malibu Beach. Weer een prachtige omgeving. We hebben een kampeerplek met uitzicht op zee, helemaal geweldig. We zijn hier lekker op de camping gebleven en hebben vanaf onze plek naar kolibries (niet vast te leggen op de foto want ze zijn veel te snel), spuitende walvissen (op gepaste afstand) en pelikanen gekeken. Weer totaal niet verkeerd dus.

Het weer wordt steeds beter, vandaag voor het eerst een shirt zonder mouwen aan en vergeten te smeren, dus ietwat verbrand, maar dat mag de pret niet drukken.

Morgen een extra lange rit (450 km) naar Needles, aan de Colorado-rivier, daar blijven we dan 2 nachten. Vroeg op, dwars door Los Angeles met de camper en dan via Highway 40E door naar Needles.

Dus straks op tijd slapen met het geluid van de branding in onze oren, mmmmmmm.

Van Carmel naar Oceano en een dag in Oceano en Pismo Beach

Vandaag even twee dagen, want gisteren geen internet

Laughing

De 14e zijn we vertrokken van de camping in Carmel naar de 17 mile drive, een prachtige route langs mooie punten, dus veel stoppen en foto's maken. Gelukkig veel plekken waar we de camper even konden parkeren.

Daarna via Highway 1 gereden naar Oceano. Een werkelijk geweldige route door de bergen, van hoog naar laag, het ene uitzicht nog mooier dan het andere. Helaas was het jammer dat dit onze eerste regenachtige dag was waardoor hoog in de bergen de wolken bleven hangen en we af en toe snel weer naar binnen moesten om te schuilen. Maar we hebben evengoed genoten.

Ook nog een enorme kolonie van 15.000 zee-olifanten gezien, wat een enorme beesten. Lagen lekker op het strand te stinken en zich vol zand te gooien, was superleuk om te zien.

Leve trouwens de navigatie die ons zo perfect naar alle plekjes brengt die wij willen zien. Als we wat missen dan wijst hij ons heel erg aardig de juiste weg, heerlijk hoor.

We wennen al aardig aan de camper, het is een enorm gevaarte, maar als je rijdt dan rijdt je. Gisteren aangekomen in Oceano. Mochten wij denken dat wij dus een enorm gevaarte hebben, neuh.... Hier staan echte supergrote campers, metwel 4 slides en de grootte van een touringcar!

We staan prachtig en kijken uit over de duinen. Vandaag uitgezocht of we door die duinen (500 meter breed en superhoog, je verwacht elk moment een kameel te zien) heen konden naar het strand en dan lopen naar Pismo Beach. Ons werd verteld dat dat mocht maar de meeste mensen gingen even kijken naar de duinen en dan toch met de camper naar Pismo Beach, want wel een heel erg lang en lopen volgens de Amerikanen.

Veel hondjes gezien op het strand en natuurlijk moesten we (uh ik dus) die allemaal even een aai over hun bolletje geven.

Maar ja, wij zijn stoer hé! Dus 500 meter door de duinen (goed voor de kuit- en bilspieren) en toen 2 uur over het strand gelopen. Prachtige vogeltjes gezien die constant in de branding heen en weer renden om lekkers te vinden, heb een foto genomen waarop ze als een zwerm wegvliegen. In Pismo Beach lekker gelunched, de 400 meter lange pier bekeken (en helemaal afgelopen natuurlijk) en toen weer 2 uur terug en de tocht door de duinen weer genomen. De wind wakkerde steeds meer aan en toen we terug kwamen zat werkelijk overal zand (tot in je oren).

Je begrijpt, wij zijn nu bekaf, lekker gedouched en hebben een lekker drankje ingeschonken om te vieren dat we dit mooi weer gedaan hebben.